3 sposoby na wybór kanału social media dla firmy

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on whatsapp

3 sposoby na wybór kanału social media dla firmy

Spis treści

Zmagasz się z wyzwaniem gdzie zacząć tworzyć treści dla swojego biznesu, a może chcesz wybrać platformę reklamową dla swojego klienta? Z której platformy social media najlepiej skorzystać? Poniżej poznasz osobiście sprawdzone 3 metody wyboru platformy social media dla firmy.

Platforma z której najczęściej korzystamy

Pierwsza metoda – publikujmy w medium, w którym czujemy się najlepiej i mamy już swoich pierwszych obserwujących.

Podam Ci tutaj przykład. Kasia dla swojej firmy lubi nagrywać dużo krótkich treści na insta stories. Cieszy się dobrymi relacjami z klientami, którzy chętnie biorą udział w ankietach. Na Instagramie tworzy ładne grafiki z poruszającymi opisami. Jednym słowem czuje się tam świetnie. Co jednak stanie się, gdy Kasia spróbuje te same metody zastosować na YouTube, czyli w miejscu, w którym królują długie treści i mała liczba interakcji? Na pewno warto spróbować! Miejmy na uwadze, czy inne medium nie pochłonie czasu, który wykorzystalibyśmy na naszej ulubionej platformie. Może warto pomyśleć tutaj o delegowaniu prowadzenia jednego z kanałów social media?

Nie prowadźmy wszystkich możliwych kanałów social media jednocześnie*. Dlatego, że wtedy niektóre możemy zaniedbać. A dzięki mediom społecznościowym dajemy odbiorcy możliwość poznania naszej firmy w internecie. Tak jak w przypadku fizycznej firmy, chcemy aby wszedł do środka, rozejrzał się po półkach i wybrał swój produkt. Jeżeli półki będą puste, to klient pójdzie do konkurencji. Puste półki to analogia zaniedbanego profilu. Wtedy ten uderza w naszą wiarygodność, a klienci mogą mieć obawy do zaufania nam, a co za tym idzie, kupienia naszych usług.

*z wyjątkiem narzędzi pomocnych w pozycjonowaniu, takimi jak wpisy w wizytówce Google i inne o których powiem w kolejnych wpisach

 

W jakich social mediach są nasi klienci?

Drugim sposobem jest wybór platformy bazując na tym co jest popularne wśród naszych odbiorców.

  • Szukamy klientów biznesowych  idziemy na LinkedIn.
  • W poszukiwaniu młodych odbiorców udajemy się na TikToka.
  • Wielbicieli zdrowego odżywiania znajdujemy na Instagramie.
  • Fanów długich reklam znajdziesz na YouTube, a może nawet doczekasz się parodii tak jak w świątecznej reklamie Apartu? 
  • A jeżeli szukasz osób leworęcznych to wybierasz Pornhub, tak jak zrobił to kiedyś x-kom w swojej kampanii reklamowej.
Jako uważny czytelnik zauważyłeś pewnie, że nie wygląda to tak łatwo. Owszem biznesowe relacje najłatwiej zbudujemy na LinkedIn, a najmłodsi odbiorcy są na TikToku. 
Nie jest to reguła. Dlatego drugim sposobem nie można się zawsze kierować. W reklamie często ważniejsza jest forma i kreatywność. Dzięki temu można stworzyć prawdziwe perełki – virale.

Nie byłbym zdziwiony, gdyby powyższa parodia reklamy firmy jubilerskiej była opłaconą częścią kampanii reklamowej. A Ty co o tym sądzisz?

Pierwsza i druga metoda nie są dla Ciebie? Poniżej przeczytasz jeszcze jeden pomysł jak wybrać social media dla firmy. Na pewno Ci się spodoba! 

Wybór social mediów w oparciu o budżet reklamowy

W social media coraz trudniej jest osiągnąć ogromne zasięgi nie wydając złotówki na reklamy. Jednak wciąż znajdziemy kilka platform, w których jest to możliwe. 

Jak za darmo pozyskać klientów?

Organiczne pozyskiwanie klientów to wymagająca i długotrwała praca. Działania organiczne w odróżnieniu do płatnych działają cały czas, a nie tylko wtedy gdy przelewamy gotówkę właścicielom Facebooka i Google’a. Jakie mamy możliwości darmowego pozyskiwania ruchu i leadów?

Możesz skorzystać z jednej z darmowych opcji: YouTube, TikTok, czy własnego bloga.

Na YouTube i TikToku potrzebujesz „złamać algorytm”, tak aby użytkownikom wyświetlały się Twoje filmy w propozycjach.

Blog, możemy potraktować jako naszą prywatną platformę social media. Rezultaty możemy przewidzieć i poprawić dzięki usługom optymalizacji – SEO. Dodatkową zaletą jest to, że nie musimy się obawiać zablokowania treści, a nawet konta. Zdarza się to na platformach takich jak Facebook, Instagram, a także YouTube.

Czy są tutaj różnice w kosztach?

Jakich kosztach, skoro tworzenie treści tutaj miało być darmowe? Pamiętajmy tutaj o zasobach takich jak czas lub sprzęt. YouTube wymaga coraz bardziej profesjonalnych materiałów, do których stworzenia może nie wystarczyć telefon z kamerą. Potrzebna będzie postprodukcja materiału, czyli cięcia, efekty dźwiękowe, poprawa audio i inne. 

Na TikToku wszystko zrobimy mając do dyspozycji tylko telefon.

Z blogiem jest różnie – jeżeli potrafisz i chcesz tworzyć treści samemu to kosztem będzie Twój czas, a oprócz tego dobrze gdy zatrudnisz agencję SEO.

Tworzenie treści w każdej z tych platform możesz zlecać innym podmiotom. Kiedy warto delegować? O tym dowiesz się wkrótce we wpisie.

 

Płatne pozyskiwanie klientów

Jeżeli dysponujesz budżetem reklamowym możesz wykupić reklamy na dowolnej platformie. Różnice w kosztach będą zależeć od stopnia skomplikowania treści (długi film z dużą pewnością będzie droższy od wpisu reklamowego) oraz od ceny dotarcia do klienta docelowego.

Jaką platformę social media wybrać dla swojego biznesu?

Jeżeli po przeczytaniu tego wpisu wciąż zastanawiasz się jaką platformę wybrać możesz skorzystać z profesjonalnej analizy i delegować prowadzenie social mediów. 

A jeżeli lubisz zająć się tym samemu, to dlaczego nie spróbować każdej z nich po kolei? 🙂

Pamiętaj tylko, że publikacja w każdej z platform może pochłonąć naprawdę dużo czasu. Wiem o tym, ponieważ przygotowanie tego wpisu zajęło mi 3 godziny, a gdzie czas na inne działania…  

Skomentuj wpis

Polub mój profil na Facebooku

Powiązane wpisy

czy szybkość strony ma znaczenie gatsby react vue angular

Czy szybkość strony ma znaczenie?

Tworząc nowy sklep internetowy, bloga, czy landing page zastanawiamy się czy szybkość strony ma znaczenie. Jak stworzyć szybką witrynę internetową?

ciasteczka na stronie szymon bubała

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.