Jak wybrać film reklamowy dla firmy?

Jak wybrać film reklamowy dla firmy?

Spis treści

Jak wybrać film reklamowy dla firmy? Jakie są rodzaje filmów reklamowych? Zobacz wskazówki i kilka przykładów profesjonalnych filmów reklamowych.

Od tego jaki rodzaj filmu reklamowego wybrać do swojego biznesu zależy kilka czynników. Forma pozwoli oszacować kwotę, jaką należy przeznaczyć na reklamę. W zależności, czy wystarczy nam montaż wideo nagranego telefonem, czy profesjonalny film reklamowy w studiu z aktorami. Odpowiedni wybór pozwoli zaoszczędzić budżet reklamowy, a także zrealizować zaplanowane cele.

Jakie są rodzaje filmów reklamowych?

Rodzajów filmów reklamowych jest mnóstwo. Jakie są te najlepsze dla biznesu, czyli takie które przyciągną najwięcej klientów?

  1. Film produktowy – demonstracja produktu
  2. Animacje produktowe, filmy wyjaśniające, filmy instruktażowe, explainer videos
  3. Kulisy pracy firmy (behind the scenes)
  4. Film zasięgowy
  5. Recenzje klientów

1. Film produktowy - demonstracja produktu

Z filmem produktowym najprawdopodobniej już się spotkałeś. Robiąc zakupy w internecie na platformie takiej jak Aliexpress, czy przeglądając Instagrama mogłeś trafić na film pokazujący produkt i jego działanie.

Z moich obserwacji wynika, że film reklamowy jest świetnym dopełnieniem zdjęć produktowych. Jednak ma jedną ogromną przewagę – może przekazać wielokrotnie więcej informacji niż statyczny obraz. Aliexpress jest dobrym przykładem, który wykorzystuje potencjał filmów reklamowych. Produkty, które osiągają największą sprzedaż to te, które mają dodany film pokazujący działanie danego produktu. 

film produktowy aliexpress

Zobacz poniżej przykład filmu produktowego dwustronnej taśmy nano. Klip pokazuje produkt, jego strukturę i wiele przykładów użycia, dzięki czemu pobudza wyobraźnię. Być może wcześniej nie widziałeś potrzeby zakupu tego produktu, ale budzi on zainteresowanie, co skłania do refleksji, że taki produkt może przydać się w przyszłości i klikasz przycisk „kup teraz”.

2. Animacje produktowe, filmy wyjaśniające, filmy instruktażowe, explainer videos

Filmy wyjaśniające kryją się pod wieloma nazwami. Wynika to z tłumaczenia „explainer videos”, które po polsku nie brzmi tak dobrze. Filmy te są najczęściej animowane lub są połączeniem filmu klasycznego i animacji.

Celem tego filmu jest omówienie w prostych krokach jak zacząć korzystać z konkretnej aplikacji. Jest to odpowiednik filmu produktowego, jednak częściej wykorzystywany przy rozwiązaniach online.

Zobacz poniżej przykład filmu instruktażowego Allegro. Zwróć uwagę na to, jak łatwo możesz wczuć się w filmową Anię i z łatwością poznać cały proces programu partnerskiego.

3. Kulisy pracy firmy (behind the scenes)

Kupujący muszą zaufać Twojej firmie, aby dokonać zakupu. Nie tylko Twoja strona musi wyglądać bezpiecznie, najlepiej jak Twoja marka ma wizję, a klienci po prostu Cię lubią. 

Czy kupiłbyś samochód od kogoś, kogo nie lubisz?

Nie sposób porozmawiać z każdym klientem, zwłaszcza gdy mówimy o dużej skali np. w e-commerce. Dlatego warto stworzyć film, który pokaże kulisy naszej pracy – naszą siedzibę, pracowników i to co i w jaki sposób robimy. Ważne są tutaj emocje. Jesteśmy bardziej skłonni do polubienia osób, które się uśmiechają. Nasza podświadomość przypisuje pogodnym wyrazom twarzy pozytywne emocje, a co za tym idzie myślimy, że przedstawione tam osoby wykonują prace z pasją.

Poniżej przykład pokazujący kulisy pracy fabryki chipsów Lays. Film poza kulisami pracy fabryki zaspokaja ludzką ciekawość i odpowiada na pytanie, którego nikt sobie nie zadał – „jak powstają chipsy”. W filmie brakuje pracowniczego entuzjazmu. Prawdopodobnie dlatego, że jest wyprodukowany bardziej w stylu filmów z Discovery Channel „Jak to jest zrobione”, niż jako film reklamowy.

4. Reklama zasięgowa

Reklamy zasięgowe, jak sama nazwa wskazuje, mają dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Ich zadaniem jest pokazanie nowym odbiorcom, że firma istnieje, a obecnym klientom przypomnieć o tym fakcie.

Pojedyncze wyświetlenie tej reklamy musi być tanie, dlatego są one najczęściej bardzo krótkie i trwają kilka sekund.

5. Recenzje klientów

Nikt nie zrobi nam lepszej reklamy niż zadowoleni obecni klienci, którzy nas polecają. Świetnie kiedy klienci polecają Cię, wtedy gdy zauważą zapytanie o usługi które świadczysz. Jak można przekuć to na reklamę o znacznie większym zasięgu? 

Odpowiedzią jest film reklamowy z referencjami klientów. Im bardziej naturalnie i szczerze – tym lepiej. Taki film może być zmontowany z materiałów nagranych telefonem. Jednak bardzo ważne są dobra jakość wideo i dźwięku, a także format.

Jak wybrać film reklamowy dla firmy?

Skoro znasz już rodzaje filmów reklamowych możemy przejść do wyboru konkretnego rodzaju filmu. Dla jakiej branży jaki film będzie najlepszy? 

Odpowiem w 5 krótkich punktach:

  1. Sklepom internetowym polecam reklamy produktowe 
  2. Filmy wyjaśniające wybierz dla aplikacji internetowych i portali
  3. Kulisy pracy firmy są najlepsze dla branż usługowych
  4. Reklamy zasięgowe sprawdzą się w każdej branży o szerokiej grupie docelowej
  5. Recenzje klientów przydadzą się niezależnie od rodzaju biznesu

Powyższa lista nie uwzględnia wielu czynników, takich jak budżet oraz liczba klientów. Będąc na początku drogi nie będziesz miał z kim nagrać filmu z referencjami klientów.

Dlatego jeżeli dalej nie wiesz jaki rodzaj filmu reklamowego wybrać dla swojej firmy, to chętnie pomogę Ci w indywidualnej konsultacji. Ponadto zajmuję się tworzeniem filmów reklamowych takich jak te wyżej wymienione.

Skomentuj wpis

Polub mój profil na Facebooku

Powiązane wpisy

czy szybkość strony ma znaczenie gatsby react vue angular

Czy szybkość strony ma znaczenie?

Tworząc nowy sklep internetowy, bloga, czy landing page zastanawiamy się czy szybkość strony ma znaczenie. Jak stworzyć szybką witrynę internetową?

ciasteczka na stronie szymon bubała

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.