Jak zdobyć 100 000 wyświetleń na TikToku? [FILM]

Jak zdobyć 100 000 wyświetleń na TikToku? [FILM]

Spis treści

Zastanawiasz się jak zdobyć 100 000 wyświetleń na TikToku lub więcej?

Z tego wpisu dowiesz się o trzech sposobach na zdobycie setek tysięcy wyświetleń na TikToku. 

Przeczytasz o wpływie 

  • reakcji, 
  • polubień,
  • udostępnień
  • i komentarzy

 

A także dowiesz się, czy TikTok ma sens jako platforma marketingowa dla Twojego biznesu. 

Powiem Ci o tym z perspektywy użytkownika platformy TikTok i marketingowca, który potrafi przewidzieć czy dany materiał będzie chwytliwy. 

Pokażę Ci także przykłady moich tiktoków, które osiągnęły setki tysięcy wyświetleń (jeden nawet 3 mln). Na tych przykładach nauczysz się powtarzalnie zdobywać miliony wyświetleń i tworzyć filmiki viralowe.

3 mln wyświetleń na TikToku
3 mln wyświetleń na TikToku

Zastanawiając się nad tym, co najbardziej wpływa na liczbę wyświetleń spójrzmy na źródło dochodów TikToka. Dlaczego cel firmy jest taki ważny? Dowiesz się w dalszej części artykułu. 

Platforma TikTok zarabia na tym, że użytkownik spędzi na niej jak najwięcej czasu, czyli jak najdłużej będzie oglądał interesujące treści przeplatane reklamami. 

Checklista - jak zwiększyć wyświetlenia

Ale na początek mam pigułkę tricków na TikToka dla niecierpliwych. Zapisz ją sobie lub wydrukuj i korzystaj z niej przed każdym nagraniem!

Jak szybko nabić milion wyświetleń? Poniżej wypisałem checklistę działań.
Każde z nich zwiększa szansę na pojawienie się w DC (Dla Ciebie).

  • Bądź lektorem w filmie (opowiadaj o co chodzi, głos przyciąga widza)
  • Używaj napisów 
  • Dodaj opis filmu (krótki, tłumaczący film)
  • Użyj około 3 hashtagi (np. #dc, #prawo, #harmonijka)
  • Przyciągnij uwagę od 1 sekundy
  • Urwij zakończenie
  • Zrób dynamiczną akcję
  • Korzystaj z viralowej muzyki
  • Usuń nudne momenty (skracaj – nie przeciągaj filmu)
  • Dawaj wartość, ucz innych, baw, pokazuj ciekawe materiały
  • Nagrywaj w pionie, w wysokiej jakości

Trzy sposoby na zwiększenie zaangażowania na TikToku.

Materiał na ten temat nagrałem także w formie filmu, który zobaczysz poniżej. Treść filmu zawiera przykłady, moją gadającą głowę i śmieszne wstawki. Wybierz, którą formę wolisz, albo zobacz obie 😉

Przyciągnij uwagę w pierwszej sekundzie, tak aby odbiorca został na kolejne sekundy. 

Możesz to zrobić pokazując coś ciekawego, ale tak żeby nie pokazać co stanie się z tym atrybutem, a jedynie zaciekawić. 

Zadziała to jak nagłówek w artykule, który stawia pytanie, na które odpowiedź jest przecząca, ale nasza ciekawość nie pozwoli nam przejść obok tego obojętnie. 

Przykładem są tiktoki, w których osoba zaczyna mówić, następnie bierze łyk wody, a my czekamy jak będzie brzmiało zakończenie zdania.

Zbuduj napięcie albo wprowadź dużo akcji. 

Dynamiczne ujęcia i często cięcia doskonale zajmują umysł i nie pozwalają odbiorcy się nudzić, przez co nie pomyśli on o przejściu do kolejnego wideo. 

Dobrym przykładem są tutaj filmy Friza lub MrBeast z youtube, które dzięki ciągłej dynamice nawet przy materiałach powyżej dziesięciu minut osiągają niesamowicie wysoki procent obejrzenia, przez co są promowane przez tę platformę.

Koniec filmu może rozwiązywać zagadkę z początku filmu.

Urywając film w najciekawszym momencie zmusimy widza do obejrzenia całości jeszcze raz, co dobrze przełoży się na wyświetlania. 

Jednak uważaj aby nie doprowadzić do irytacji widza

Podobny efekt możemy osiągnąć dodając sekundowy napis, którego ktoś nie zdąży przeczytać i będzie musiał jeszcze raz przejść przez całe wideo.

Czy czas oglądania wideo jest ważny?

Odpowiedź nie dotyczy jedynie TikToka, choć akurat w przypadku tej platformy możemy wybić się już pierwszym filmem, co nie jest takie proste w innych mediach takich jak YouTube. 

Powinniśmy tworzyć materiały, które zaangażują odbiorcę, które będą miały jak największy procent obejrzenia. Na tym zależy całej platformie.

Jeśli uda nam się stworzyć materiał, który przekracza 100% obejrzenia – tak to możliwe, ponieważ dany materiał możesz obejrzeć kilkukrotnie. To szansa, że TikTok wyświetli nasze wideo innym użytkownikom znacząco wzrośnie. 

Możemy tylko oszacować, jak się to przekłada na wyniki. 

Inaczej przez algorytm zostanie oceniony

  • 39-sekundowy film, który ma średnią oglądalność 37 sekund,
  • a inaczej 10-sekundowy materiał, który będzie miał 10 sekund oglądalności. 

Prawdopodobnie ten pierwszy materiał będzie oceniony lepiej przez algorytmy, mimo że oglądalność wyniosła „zaledwie” 95 procent.

Z drugiej strony, zatrzymał przeciętnego odbiorcę na aż 37 sekund, podczas gdy odbiorca drugiego filmu już po 10 sekundach podejmował decyzję.
Zastanawiał się czy przejść do kolejnego filmu, czy wyłączyć aplikację – a to jest efektem niepożądanym dla platformy, stąd chce go unikać za wszelką cenę.

Czy polubienia i udostępnienia mają wpływ na oglądalność?

Jak to jest z polubieniami i udostępnieniami? 

Mogą mieć wpływ, ale znacznie mniej istotny. Tymi elementami można w prosty sposób manipulować zachęcając odbiorców do podjęcia konkretnego działania. Przez co platformy nie sugerują się tym wskaźnikiem.

Jestem zdania, że na YouTube te czynniki również mają niewielki wpływ, bo nie zmieniają one czasu odtwarzania, a co za tym idzie liczby wyświetlonych po drodze reklam.

Udostępnienia na TikToku działają w taki sposób, że zwiększają czas odtwarzania filmu, ponieważ gdy udostępniamy, to materiał jest ciągle odtwarzany w tle. W ten sposób pośrednio mogą wpływać na popularność materiału.

Tiktok wpływ czasu oglądania na liczbę wyświetleń
Tiktok statystyki filmu

Jaki film nagrać? Trzy przykłady filmów na TikToka.

Jeśli nie wiesz jakie filmy chcesz nagrywać, to zastanów się, czy nie robisz tego na siłę. Bycie nienaturalnym i próba osiągnięcia sławy zostanie szybko zdemaskowana przez użytkowników, a nawet przez algorytmy. 

Jeżeli dobrze czujesz się przed kamerą (wystarczy kamera telefonu) i zdecydowałeś się nagrywać, to możesz zacząć od jednego z trzech poniższych tematów:

  1. Możesz nagrywać śmieszne filmy, dowcipy.
  2. Drugim sposobem są szybkie poradniki.
  3. Trzeci rodzaj materiałów może pokazywać Twoją pasję: na przykład taniec, grę na harmonijce, kręcenie filmów.

Ponadto świetnym sposobem jest łączenie tych kategorii! 

Na przykład możesz nagrać poradnik jak stworzyć efekt filmowy, który wykorzystasz potem, aby zrobić kawał swojemu znajomemu. 

Możesz nagrać wideo, w którym tłumaczysz jak zagrać na harmonijce konkretny memiczny efekt dźwiękowy, który później podłożysz pod nagraną pasującą śmieszną sytuację z życia. 

To tylko dwa szybkie pomysły, jaki będzie Twój?

Czy TikTok w biznesie ma sens?

Zastanawiając się nad tym, czy warto wykorzystać Tiktoka w promowaniu swojego biznesu przyjrzyjmy się osobom, które są na tej platformie.

TikTok jest możliwością na pozyskanie dużej rozpoznawalności wśród osób młodszych. 

Według raportu GetHero, tylko 9,6% osób na tiktoku ma 19 lat i więcej. Na tiktoku stosunkowo łatwo zbudować hype lub krótkie zaangażowanie, niestety po tych kilku sekundach odbiorca przejdzie prawdopodobnie do kolejnego filmu, a o naszym zapomni. 

Dlatego chcąc budować pozycję marki, musimy częściej pojawiać się w „dla ciebie”, co oznacza, że musimy częściej publikować. 

Dla przykładu oglądając 10 minut filmu na YouTube klienci będą o wiele bardziej zaangażowani niż po obejrzeniu 10 sekund filmu. Jednak oglądając piąty dziesięciosekundowy film lepiej zapadniemy w pamięć odbiorcy niż gdy tylko raz ktoś widział nasz odcinek na youtube. 

Wynika to z procesów pamięciowych w naszym mózgu, które działają w taki sposób, że gdy do czegoś wracamy, to utrwala się to w naszej pamięci bardziej niż gdybyśmy widzieli to jednorazowo. Według mnie, TikTok w biznesie ma sens w dwóch przypadkach.

Pierwszy to taki, gdy sami go robimy i czerpiemy z tego frajdę. Być może chcemy pokazać kulisy biznesu. Realizujemy nasze zabawne pomysły, a efekty są drugorzędne, bo mieliśmy z tego dobrą zabawę.

Drugi przypadek, przy płatnych kampaniach reklamowych na TikToku, w których ważna jest rozpoznawalność. Na przykład chcemy, żeby odbiorcy dowiedzieli się o nowym smaku chipsów.

Napisz w komentarzu swój nick do tiktoka i o czym nagrywasz, a także daj znać czego chciałbyś się dowiedzieć w kolejnym wpisie! 

Skomentuj wpis

Polub mój profil na Facebooku

Powiązane wpisy

czy szybkość strony ma znaczenie gatsby react vue angular

Czy szybkość strony ma znaczenie?

Tworząc nowy sklep internetowy, bloga, czy landing page zastanawiamy się czy szybkość strony ma znaczenie. Jak stworzyć szybką witrynę internetową?

ciasteczka na stronie szymon bubała

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.