Jak powinien wyglądać film reklamowy w 2021 roku?

Jak powinien wyglądać film reklamowy w 2021 roku?

Spis treści

Nowy rok już niedługo. Wraz z jego nadejściem możemy przewidywać trendy w reklamie, które jeszcze bardziej się nasilą. 

W tym artykule dowiesz się, co zrobić, żeby film reklamowy przynosił Ci jak największe zyski. Gdzie umieścić reklamę i jak spersonalizować ją pod konkretne miejsce? Jak powinna wyglądać nasza reklama wideo na Instagramie, Facebooku, czy YouTube? 

Na początku zajmijmy się formatem.

Pionowy czy poziomy film reklamowy?

Parę lat temu za nagrywanie w pionie można było spodziewać się, łagodnie mówiąc, krytyki. Przecież widz nie będzie kręcił monitorem, nawet jeżeli ma funkcję pivot. Nie będzie też obracał laptopa na bok, tylko żeby zobaczyć naszą reklamę, której sam widok był niespodziewany. Czasy się zmieniają i zmieniło się także to podejście. Na platformy takie jak Facebook, Instagram, TikTok nagrywa się w pionie. 

Na platformie YouTube tendencja pionowych wideo nie jest taka mocna. Wynika to z faktu, że na tej platformie ludzie oglądają dłuższe materiały i bardziej zaawansowane produkcje, które są przeznaczone do oglądania na większych ekranach. Prawdopodobieństwo tego, że kolejny film w kolejce odtwarzania będzie pionowy jest niewielkie. Nie zmuszajmy użytkownika do obracania urządzenia. Na YouTube publikujmy w poziomie. 

Dlaczego nagrywanie w poziomie jest wciąż na 1. miejscu?

Jest to bardziej naturalne do naszego pola widzenia. Pamiętacie jeszcze, gdy ekrany były kwadratowe? Końcem tej ery producenci chwalili się panoramicznym obrazem. Było to coś wyjątkowego. Teraz jest to standard, a coraz popularniejsze stają się ultra szerokie ekrany.

Standard ten może się powoli zmieniać wraz ze zwiększeniem użycia urządzeń mobilnych. Póki co taki kierunek widać w reklamach. W filmach spodziewam się prędzej wykorzystania wirtualnej rzeczywistości i technologii 360° niż przejścia na aspekt wertykalny.

Przejdźmy do tego, jak powinien wyglądać film reklamowy w konkretnych platformach.

Film reklamowy na YouTube

Nie umieszczaj długich filmów jako reklamę przed oglądanym wideo! 

Dlaczego? Zdarzyło Ci się kiedyś zobaczyć godzinną reklamę przed filmem na YouTube? Obejrzałeś całą, pominąłeś po 5 sekundach, czy może po 20 minutach przypadkowo bezpowrotnie się zamknęła? Nawet jeśli byłaby ciekawa, to nie masz możliwości jej przewijania. Nie możesz zobaczyć komentarzy, ani reakcji. W tym miejscu widzisz dane z filmu, o którym mogłeś już zapomnieć, ale jego oglądanie zostało Ci przerwane…  

Nie oznacza to, że nie powinniśmy używać dłuższych treści w tej platformie. Wręcz przeciwnie – długi czas utrzymania odbiorcy pomoże nam zbudować relacje i przekuć go na naszego klienta. Długie treści umieszczamy jako propozycje filmów. A na reklamy wybierzmy krótkie, dynamiczne filmy od których odbiorca nie będzie mógł oderwać oka w kierunku przycisku pomiń.

filmy reklamowe katowice
Zobacz moje filmy reklamowe

Jaki rodzaj reklamy na YouTube wybrać? 

Na YouTube reklamy dzielimy na krótkie – do 5 sekund, nie ma możliwości ich pominięcia. Powinny zawierać esencję naszej marki. 

Dłuższe niż 5 sekund, ale najlepiej krótsze niż 60 sekund. W niektórych przypadkach mogą trwać do kilku minut. Przykładowo wtedy, gdy to co mówi nasza reklama jest ciekawe, nie dla nas, a dla odbiorcy.

Najkrótsze użyjmy w kampaniach nastawionych na zasięg i rozpoznawalność marki. Dłuższe na pozostałe działania i konwersje.

Forma reklamy pod kątem dynamiki może przypominać film na TikToku. 

Jako przykład zostawiam tegoroczną reklamę Samsunga Galaxy A, której słów „awesome screen, awesome camera” nie potrafię przeczytać bez śpiewania. Jest to reklama uniwersalna i przy odpowiednim formacie sprawdzi się na innych platformach.

Film reklamowy na Facebooka i Instagrama

Średni czas oglądania reklamy to kilka sekund. Na Facebooku i Instagramie nie możemy narzucić 5 sekund obejrzenia reklamy. Reklamy mogą się wyświetlać w wielu miejscach, w tym w relacjach. Stories można bardzo szybko pominąć, dlatego zadbajmy o pierwsze sekundy filmu. Dzięki temu użytkownik nie „przeklika” naszej reklamy. Możemy także stworzyć dłuższy materiał (na przykład trzydziestosekundowy), wtedy zajmie on kilka kart relacji. To zwiększy szansę na obejrzenie reklamy.

jaki format reklamy na facebooku

Facebooka i Instagrama wrzuciłem do jednego worka, ponieważ tworząc reklamy na Facebooku możemy wyświetlać je na Instagramie i odwrotnie. Na te platformy wystarczy nam jedna reklama. Powinniśmy wykorzystać jej różne formaty (poziomy 16:9, pionowy 9:16, czy kwadratowy 1:1), aby dopasować wyświetlanie do konkretnych miejsc. W tym celu Facebook daje nam przydatne narzędzie. Znajdziemy je w menedżere reklam podczas edycji reklamy wideo.

dostosowanie materialu reklamowego facebook

Jak reklamować się na TikToku?

W 2021 roku przewiduję wzrost działań marketingowych na stosunkowo nowych platformach. Obecnie wiele firm boi się podjąć ryzyka wejścia w te media z łatką treści dla nastolatków. Jakie są powody, żeby zacząć reklamować się właśnie tutaj?

TikTok, a wkrótce dołączy do niego Instagram Reels, rządzi się swoimi prawami. Jest to platforma, na której najłatwiej zdobędziesz dziesiątki, a nawet setki tysięcy odsłon. Mój rekord to 3 miliony wyświetleń na filmie będącym prankiem na plaży. 

Na tej platformie masz największą szansę zdobyć reklamę z zerowym budżetem. Przeczytaj kilka moich rad na zwiększenie liczby wyświetleń na TikToku.

Kluczem do sukcesu jest stworzenie serii filmów, w której każdy będzie cieszył się ogromną popularnością. 

Na TikToka twórz krótkie filmy reklamowe (do 10 sekund) w orientacji pionowej.

Tworząc film reklamowy musimy na początku wiedzieć, gdzie będzie publikowany. Pomoże nam to w najlepszym wypadku uniknąć ponownego montażu. A w najgorszym nagrywania całego klipu od początku w innej orientacji.

Jeżeli szukasz profesjonalisty, który zrealizuje Twój film reklamowy na dowolną platformę to zapraszam do kontaktu.

Skomentuj wpis

Polub mój profil na Facebooku

Powiązane wpisy

czy szybkość strony ma znaczenie gatsby react vue angular

Czy szybkość strony ma znaczenie?

Tworząc nowy sklep internetowy, bloga, czy landing page zastanawiamy się czy szybkość strony ma znaczenie. Jak stworzyć szybką witrynę internetową?

ciasteczka na stronie szymon bubała

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.